חזרה לכל הקורסים
ندردش

נְדַרְדֵש

ממשיכים ומעמיקים בשיחה

ממשיכים ומעמיקים בשיחה

נְדַרְדֵש פירושו: נפטפט. זה הקורס שבו השפה כבר יושבת — וצריך פשוט לתת לה לזרום. נתרגל את הבנת הנשמע, נלמד להשתמש בזמנים (עבר, הווה ועתיד) ונדבר על מה שמעניין אתכם: אוכל, יחסים, עבודה, חוויות מהשבוע, סלנג וביטויים.

רמה
לבעלי רקע בערבית מדוברת
היקף
10 מפגשים · כל מפגש 75 דק'
קבוצה
עד 8 משתתפים
סילבוס

ככה הקורס בנוי.

שבועות 1-3

זמן הווה

  • בין הבית לעבודה - נתמקד בפעלים נפוצים לתיאור סידורים ושגרת היומיום, תוך למידה ותרגול של זמן ההווה.
  • עושים עניין - נשוחח על פנאי ועבודה. נלמד פעלים מגזרת השלמים ונתרגל עוד את זמן ההווה על צורותיו השונות.
  • סופ״ש בעיר הגדולה - נצלול עוד פנימה לזמן ההווה ונכיר פעלים נוספים שיעזרו לנו בקניות, שיחות רחוב וניווט בעיר.
שבועות 4-5

זמן עבר

  • זוכרים את הפעם ההיא... - קפיצה אחורה בזמן. נלמד את הטיית העבר ונשתמש בה כדי לתאר חוויות אישיות שעברו עלינו.
  • סיפורי אלף לילה - נעמיק עוד בזמן העבר ונתרגל בניית רצף סיפורי של אירועים שקרו.
שבועות 6-10

עתיד, ציווי וסיכום

  • העתיד בידיים שלנו - נקפוץ קדימה אל העתיד, נתאר תוכניות, חופשות ושאיפות, תוך שימוש בכל קבוצות הפעלים שלמדנו.
  • תעשה טובה - בקשות, פקודות ונימוסים. נלמד את צורת הציווי ונלמד איך לבקש עזרה או לתת הוראות בצורה נכונה
  • על קצה הלשון - נשפשף ונלטש את המבטא בערבית בעזרת תרגילים וטריקים של שחקנים.
  • מה היה קורה אילו? - נלמד משפטי תנאי בשילוב של עבר, הווה ועתיד בשיחה על חלומות ועל תרחישים היפותטיים.
  • חפלה ודרדשה - נסכם ונשלב את החומר בכתיבה יוצרת בערבית ובשיחה חופשית שוטפת.
למי זה מתאים?

הקורס מתאים למי ש:

  • בוגרי תַעַאלוּ או קורסי מתחילים אחרים
  • מי שלמד ערבית בעבר ורוצה להחיות אותה
  • דוברי ערבית פסיביים שמתביישים לדבר
שאלות נפוצות

שאלות שכבר שאלו אותנו.

איך אדע אם הרמה שלי מתאימה?+

נערוך איתכם שיחת היכרות קצרה, שחלקה תהיה בערבית, וביחד נבין אם נְדַרְדֵש מתאים, או אם כדאי להתחיל מתַעַאלוּ.

מה הקורס כולל?+

חוברת קורס, ליווי אישי וקבוצתי, קבוצת ווטסאפ לתרגול.

הכל בערבית? גם ההסברים?+

השאיפה היא שרוב המפגש בערבית על מנת שתתרגלו יותר ויותר, אבל כשצריך לחדד נושא, נסביר בעברית.

יש קורס המשך לממשיכים? או מסגרת כלשהי לשימור הערבית?+

אנחנו עובדים על לייצר קורס נתפלסף (רמה 3), אבל יש לנו קבוצת קהילה פעילה וכמו כן מפגשי קהילה אחת לחודש-חודשיים